Wednesday, January 26, 2011

suami buat wanita solehah...siri 1

malasnye nak bukak buka "children with language disorder" nih...hmm....kalau bce novel lagi best kot...tanpa novel,hidup aku mesti boring punyer...


first tyme bce novel mse aku form 1,xbley blah novel 2, sengal giler kot..ade ke eh yg realiti cm2..imaginasi n fantasi writer la kot....xsilap aku RIA QISTINA tjuk novel tue...pasal tomboyish...at last die kawin ngn cikgu die sndri...ayu kot after bbrape thun...romantik komedi kot genre novel ni...novel lme nih,thun 2004 rsenye..


Aku nie kategori girl yg mcm mne yer??? nak kate ayu...perghhh....giler ahhh....xde tnde2 pom...ahhahahaha...nak kate pendiam xjugak weh....jumpe stu geng kecoh gak....tp xske kecoh2 dpn public..mksud aku dpn khayalak rmai....malu kot...pdhal mmg xblh,suara wanita kan AURAT...hahahaha
tapi aku punye volume kdg2 over ckit....buat mcm xde org lain je...aishhh...kne brubah ni...aku mestilah jd muslimah sejati...dh nme pom ISLAM kan...bukan poyo@koya ye...dah kenyataan wanita ni bnyk yg kne jaga...demi menjaga kehormatan diri dan jaga imej ISLAM..wanita ISLAM knela berakhlak spt yg dianjurkan NABI MUHAMMAD...kekasih ALLAH...ntahla kenapa bile sebut name rasullullah aku rse cam nk menitis je air mata.....maybe sbb rse gagal tunaikan suruhan NABI dan perintah ALLAH....(T_________T)....tapi aku yakin sebelum nafas belum terhenti masa msh ade untuk berubah menjadi spt yg disyariatkan...."bguslah jika air mata tu ditumpahkan krna rse keinsafan"..aku teringat kata2 nih tetibe...maybe pnh dgr mse dlm usrah kot....




Bersyukur gak aku masih diberi petunjuk....ISLAM IS THE WAY OF LIFE...mla2 aku pndng enteng je statement ni...xberkesan or berbekas ckit pom kat hati ni....keras ati kot...dosa banyak..mybe titik2 hitam dh bnyak lam hati aku...ASTAGHFIRULLAH AL AZIM.....sdhnye....sayu tgk wanita2 islam lain yg dh sempurna jga aurat mereka..bertudung labuh...hnye wajah dan tapak tgn je blh tgk....alangkah bgus jika aku spt itu....betapa aku buta hati xmelihat benda2 ni dri dlu....adakah aku hamba ALLAH yg diberi kesempatan tuk jadi lalai...xingat dri mne dtgnye aku....mmgla dtg dr perut mak..tapi actually ALLAH yg izinkan aku berada di dunia nih...mak, mesti kecewa ngan aku kan.....tp i will be the best daughter of you...slowly i will mom....cisss semangat gle nih.....aishhh sedih la plak, xpe2 aku blh,insyaALLAH....aku berubah bukan sbb lain...hnye stu sebab...kerana mahu mendapat KEREDHAAN ILAHI.....target tertinggi untuk meletakkan CINTA ALLAH berada di prioriti teratas....yeahhh!!! daz rite.....absolutely!!..tapi jgn ingt ianya semudah kata2....double n triple effort sgt diperlukan ye........to be continued..(^_^)

0 soghe suko post nih:

Post a Comment